Erasmus+ projektas „Facing and dealing with Change: a challenge for future youth around Europe“
Nr. 2021-2-ES01-KA210-SCH-000050644
Trukmė 2022-2024 m.
Dotacijos maksimali suma – 11852.96 EUR
Projekto mokykla-koordinatorė- Escola Anesco, Ispanija
Šalys dalyvės– Serbija, Graikija, Lietuva, Rumunija
Projekto tikslai:
plėtoti lygias mokinių galimybes,
skatinti empatiją,
didinti savigarbą, ypač mokinių, patiriančių mokymosi sunkumų,
gerinti anglų kalbos ir informacinių technologijų žinias,
suteikti daugiau informacijos apie aplinkosaugos problemas ir tvarumą,
skatinti kritinį mąstymą,
plėtoti domėjimąsi kitomis kultūromis.
Numatomi projekto rezultatai:
Mokykloje bus įgyvendinamos įvairios projekto veiklos. Vyks nuotolinės paskaitos per Zoom, pastovūs virtualūs susitikimai su šalimis partnerėmis. Jų metu bus aptariamos būsimos veiklos, tikslai, galimi iššūkiai. Bus kuriami plakatai, lankstinukai, logotipas, Erasmus stendas.
Bendradarbiavimas su tarptautiniais partneriais padės pasiekti projekto tikslus. Plėtodami lygias mokinių galimybes Europos lygmeniu, plėsime žinias apie įvairovę, įtrauktį ne tik savo šalies, bet ir užsienio šalių socialines ir aplinkosaugos problemas. Bus stiprinamos žmogiškosios vertybės ir skatinama tarpkultūrinė sinergija, nes tarptautiniame projekte dalyvaudami mūsų mokiniai artimiau pažins kitų šalių žmones ir giliau supras jų problemas. Dėl priklausymo skirtingoms kultūroms, kurių kalbos skiriasi, anglų kalba bus priimta kaip lingua franca, kaip bendravimo priemonė. Taip bus stiprinama mokinių ir mokytojų kalbinė kompetenciją anglų kalba. Pagrindiniai mūsų projekto klausimai nagrinėjami ne vienpusiškai, o iš platesnės perspektyvos. Atsižvelgiama į visas nuomones , dirbama kartu. Taip skatinama integracija ir pagarba.
_______________________________________________________________________________________________
Erasmus+ projektas „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“
Nr. 2020-1-TR01-KA229-092682_2
Trukmė – 2020-2023 m.
Dotacijos maksimali suma – 28351.00 EUR
Projekto mokykla-koordinatorė – Kadri Suyabakan, Turkija
Šalys dalyvės – Ispanija, Kroatija, Lietuva, Slovakija
Projekto tikslai:
didinti savigarbą, ypač mokinių, patiriančių mokymosi sunkumų,
ugdyti mokinių komandinius įgūdžius,
užtikrinti visapusišką mokymąsi sukuriant smagią mokymosi aplinką,
sumažinti kartų konfliktus, gerinant šeimų ir vaikų bendravimą žaidžiant žaidimus,
gerinti anglų kalbos žinias,
plėtoti domėjimąsi kitomis kultūromis,
plėtoti lygias mokinių galimybes.
Numatomi projekto rezultatai:
Šiuo projektu mokiniai žengs svarbiausią žingsnį, kad taptų gerais žmonėmis ir piliečiais, nes atsikratys individualumo ir pradės veikti kaip grupė, žaisdami už komandą.
Visi projekte dalyvaujantys mokiniai galės bendrauti su savo bendraamžiais kitose šalyse ir palengvinti savo mąstymą, veikimą ir supratingą elgesį, sustiprinus europietišką tapatybę. Taip pat viso projekto metu mūsų mokytojai galės abipusiai dalytis profesine patirtimi užmegzdami glaudų ryšį su kolegomis ir didinti savo patirtį rasdami galimybę vietoje nagrinėti pedagoginius metodus.
Mokykloje bus įgyvendinamos įvairios projekto veiklos. Vyks nuotolinės paskaitos per Zoom, pastovūs virtualūs susitikimai su šalimis partnerėmis. Jų metu bus aptariamos būsimos veiklos, tikslai, galimi iššūkiai. Bendradarbiavimas su tarptautiniais partneriais padės pasiekti projekto tikslus. Bus kuriami plakatai, lankstinukai, logotipas, Erasmus stendas. Sklaidai bus naudojamos socialinės žiniasklaidos priemonės (Youtube – Facebook – Instagram – Whatsapp).
___________________________________________________________________________________________________
Susitikimas Barselonoje
Birželio 5–11 dienomis progimnazijos mokytojų ir mokinių komanda dalyvavo programos „Erasmus+“ 2 projekto „Generation C: A JOURNEY INTO THE PAST!” partnerių susitikime Slovakijoje. Privačios pagrindinės mokyklos UNES kvietimu į Nitros miestą Vakarų Slovakijoje atvyko atstovai ne tik iš Lietuvos, bet ir iš Kroatijos, Ispanijos, Turkijos mokyklų.
„Erasmus+“ projekte dalyvaujančių mokyklų mokiniai kelionės metu aplankė abipus Dunojaus įsikūrusią Slovakijos sostinę Bratislavą. Mokiniai ir mokytojai grožėjosi miesto pilimi, iš kurios atsiveria nuostabūs vaizdai, tolumoje matyti Vengrija ir Austrija, pasivaikščiojo senamiesčiu. Įspūdį mokiniams paliko tiltas per Dunojų – ant šio tilto įrengta įdomi, ateivių erdvėlaivį primenanti apžvalgos aikštelė. Iš jos laikytojai gali gėrėtis kvapą gniaužiančiu Dunojaus ir Bratislavos miesto reginiu.
Juozo Paukštelio progimnazijos atstovai džiaugiasi, kad įgyvendinant „Erasmus+“ projektą kelionės po svečias šalis plečia mokinių akiratį, suteikia galimybę tobulinti anglų kalbos žinias, užmegzti naujų pažinčių su bendraamžiais. Be to, projekto partnerių susitikimuose mokiniai laisvalaikį leidžia aktyviai – daug keliauja, sportuoja. Pavyzdžiui, viešėdami Slovakijoje vaikai išbandė jiems naujas sporto šakas – jogą, golfą, olandišką krepšinį.
Kėdainių Juozo Paukštelio progimnazijoje įgyvendinamas „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo mokyklų mainų partnerystės projektas „Generation C: A JOURNEY INTO THE PAST!” yra finansuojamas Švietimo mainų paramos fondo.
Susitikimas Barselonoje
Balandžio 18–24 dienomis Kėdainių Juozo Paukštelio progimnazijos direktorė T. Sotnik, anglų kalbos mokytoja I. Orlė, pradinių klasių mokytoja K. Martusevičienė ir trečių klasių mokinių komanda dalyvavo programos „Erasmus+“ 2 projekto „Generation C: A JOURNEY INTO THE PAST!“ partnerių susitikime Ispanijoje. Aiguafredos miestelio mokyklos ESCOLA LA MUNTANYA kvietimu į ketvirtąjį projekto dalyvių susitikimą taip pat atvyko atstovai iš Kroatijos, Turkijos, Slovakijos mokyklų.
Nors kelionės metu orai nelepino, mokinių ir mokytojų širdis šildė susitikimą organizavusių ispanų nuoširdumas, rūpestingumas, tad laikas svečioje šalyje prabėgo labai greitai ir smagiai. Kėdainių Juozo Paukštelio progimnazijos atstovams ši išvyka suteikė galimybę daugiau sužinoti apie projekte dalyvaujančių šalių kultūrą, plėsti anglų kalbos žinias, lavinti sveikos gyvensenos įgūdžius.
Progimnazijos bendruomenė džiaugiasi dalyvaujanti „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo mokyklų mainų partnerystės projekte „Generation C: A JOURNEY INTO THE PAST!“, kuris įgyvendinamas remiantis Švietimo mainų paramos fondo dotacijos sutartimi Nr. 2020-1-TR01-KA229-092682-2.
Tarptautinio projekto dalyvių susitikimas
Rugsėjo 20 d. popietę tarptautiniame virtualiame susitikime dalyvavo programos „Erasmus +“ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerystės (KA229) projekto „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“ mokyklų partnerių atstovai. Buvo aptarti ilgai laukto pirmojo projekto mokinių ir mokytojų komandų susitikimo Kadri Suyabakan (Turkija) mokykloje paruošiamieji darbai, iššūkiai ir kiti klausimai. Visi projekto dalyviai nekantrauja pamatyti vieni kitus, pažinti svečios šalies kultūrą ir kalbą.
Gruodis
Lapkritis
Dalyvaujant projekto „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“ veiklose, progimnazijos mokiniai išmoko skaičiuotes ne tik lietuvių kalba, bet ir turkų, slovakų, ispanų, kroatų. Pažiūrėkite kaip mums sekėsi:
Daug dalyvių sulaukė progimnazijoje paskelbtas „ERASMUS +” (KA229) projekto „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“ logotipo kūrimo konkursas. Iš pateiktų 2–3 klasių mokinių darbų buvo atrinkti ir konkursui pateikti trys mokinių kurti logotipai – tai R. Paulauskės (3b kl.), A. Glinskaitės (3b kl.), K. Pociūtės (2a kl.) darbai. Finaliniame balsavime dalyvavo 3b klasės mokinės R. Paulauskės piešto logotipo konkurso organizatorių sukurta kompiuterinė versija. Projekto logotipu tapo mokyklos-partnerės iš Turkijos pateiktas logotipas.
Spalis
Viena iš „ERASMUS+“ projekto „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“ (KA229) partnerius vienijančių veiklų – ne tik išmokyti užsienio šalių bendraamžius žaisti lietuvišką žaidimą, bet ir patys išmokti pristatytus tradicinius kitų šalių žaidimus. Pirmą žaidimą pasiūlė turkų mokiniai – tai komandinis žaidimas „Walled dodgeball”. Rugsėjo–spalio mėn. atidžiai aiškinomės žaidimo taisykles ir skubėjome į stadioną žaisti. Dėkojame fizinio ugdymo mokytojams R. Kaladei ir V. Simonavičiui už pagalbą. Ar mums pavyko? Pasižiūrėkite!
Viena pirmųjų „Erasmus+“ programos Mokyklų mainų partnerystės (KA229) projekto „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“ veiklų mūsų progimnazijoje – užsienio šalių mokykloms-partnerėms pristatyti vieną savo šalies tradicinį vaikų žaidimą. Pasirinkome gerai žinomą, vaikų mėgstamą judrųjį žaidimą „Trečias bėga“. Dėkojame 4a klasės mokiniams ir mokytojai Ritai Rudokaitei-Stanišauskienei už puikią nuotaiką ir energiją. Tikimės, kitų šalių bendraamžiai sėkmingai išmoks šį žaidimą ir leis laisvalaikį kartu žaisdami.4a klasės mokiniai drauge Rita Rudokaite-Stanišauskiene supažindino kitų šalių mokinius su lietuvių liaudies žaidimu „Trečias bėga“. Žaidimas sužavėjo visus projekte dalyvaujančių šalių partnerių mokytojus bei mokinius – slovakus, kroatus, turkus, ispanus. Kitų šalių mokiniai mokysis žaisti šį linksmą ir nuotaikingą žaidimą:
Rugsėjis
2b klasės mokiniai drauge su mokytojais Dalia ir Linu Vilčinskais nusprendė supažindinti kitų šalių vaikus su lietuvių liaudies žaidimais. Pasidžiaukime visi kartu:
Projektas „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“
Po kelerių metų pertraukos mūsų progimnazija įsitraukia į tarptautinio bendradarbiavimo programą – startuojame 2020 m. programos „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerystės (KA229) projekte „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“, kuris skirtas 2–4 klasių mokiniams ir mokytojams. Projekto idėjos sumanytoja ir koordinatorė – Kadri Suyabakan (Turkija) mokykla, kiti šio projekto partneriai – Osnovna Skola Turnic (Kroatija), Escola La Muntanya (Ispanija), Sukromna zakladna skola United Nation Elementary School (Slovakija). Lietuvoje „Erasmus+“ švietimo ir mokymo sritį administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Projekto „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“ tikslai – pažinti ir gerbti skirtingų kultūrų bendraamžius, didinti šeimų ir vaikų bendravimą žaidžiant tradicinius žaidimus, atitraukti vaikus nuo skaitmeninės aplinkos, skirti dėmesį nutukimo prevencijai užtikrinant psichosocialinį ir fizinį vystymąsi, lavinti anglų kalbos įgūdžius bei ugdytis komandinio darbo įgūdžius neprarandant individualumo.
Tarptautinio projekto koordinatorė progimnazijoje, anglų kalbos mokytoja R. Mikštienė subūrė iniciatyvių mokytojų komandą, kuri su mokiniais aktyviai įgyvendina suplanuotas projekto veiklas. Dėl pasaulį užklupusios pandemijos svarbiausių ir laukiamiausių projekto veiklų – susitikimų partnerių šalių mokyklose – dar neplanuojame, tačiau bendraujant virtualiai jau nemažai nuveikta. Pirmiausia visų šalių mokyklose-partnerėse jau įvyko projekto logotipo konkursai ir tarptautinis balsavimas. Mūsų progimnazija konkursui pateikė tris mokinių kurtus logotipus, iš jų finaliniame balsavime dalyvavo 3b klasės mokinės R. Paulauskės piešto logotipo konkurso organizatorių sukurta kompiuterinė versija. Laukdami logotipų konkurso rezultatų, 3a klasės mokiniai kitų šalių bendraamžiams pristatė skambias lietuvių liaudies skaičiuotes, 2b klasės mokiniai pamokė žaismingų lietuviškų ratelių, o 4a klasės mokiniai linksmai ir energingai pristatė judrųjį žaidimą „Trečias bėga“. Kiekvienos šalies mokiniai per suplanuotą laikotarpį turi išmokti partnerių pristatytus žaidimus, juos nufilmuoti ir pasidalyti virtualioje aplinkoje. Žaidžiant žaidimus didelis dėmesys skiriamas vaikų energijos išeikvojimo stebėjimui – būtina žingsniamačiais užfiksuoti žaidimo metu sunaudotą energiją, įvertinti kiekvieno žaidimo intensyvumą ir rezultatus aptarti su vaikais. Šiuo metu mokomės vaizdo medžiagose bendraamžių pristatytus žaidimus – 2b klasė jau išmoko turkų vaikų žaidimą.
Taip pat vyko virtualus mokyklų-partnerių projekto įgyvendinimo grupių susitikimas, kuriame buvo aptartos jau įgyvendintos veiklos, sėkmės, iškylantys klausimai bei ateities planai.